سامانه رهن و اجاره مسکن بصورت رایگان

سامانه رهن و اجاره مسکن بصورت رایگان

فهرست مطالب

سامانه جدیدی توسط وزارت راه و شهرسازی به منظور نظارت بر بازار مسکن راه‌اندازی شد. طبق این سامانه تمام معاملات خرید، فروش، پیش خرید، پیش فروش، رهن و اجاره ملک‌ها باید در سایت مربوطه به ثبت برسند. در صورتی که معاملات توسط بنگاه‌ها انجام گیرند، وظیفه ثبت اطلاعات بر عهده مشاوران املاک می‌باشد. در غیر این صورت خود متعاملان ملزم به ورود به سامانه بوده و می‌بایست اطلاعات معاملات خود را ثبت نمایند. استفاده از این سامانه برای ثبت رهن و اجاره به‌صورت رایگان می‌باشد و مشاوران املاک یا متعاملان می‌توانند معاملات خود را به‌صورت کاملاً رایگان در این سامانه به ثبت برسانند. بعد از ثبت اطلاعات، یک شناسه یا کد رهگیری در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد. با توجه به اهمیت این سامانه در رصد و نظارت بر معاملات مسکن توسط وزارت راه و شهرسازی، شناخت دقیقی از این سامانه برای افراد ضروری است.

سامانه رهن و اجاره مسکن بصورت رایگان

با توجه به این که رصد معاملات توسط وزارت راه و شهرسازی از طریق سامانه رهن و اجاره مسکن به‌صورت رایگان می‌تواند تا حد زیادی از فعالیت های غیر مجاز مشاورین املاک جلوگیری کند، مردم باید استقبال مناسبی از این سایت داشته باشند؛ از این رو آگاهی از روش های ورود به سایت مذکور و استفاده از آن جهت ثبت رهن و اجاره به‌صورت رایگان بسیار حائز اهمیت است. اگرچه در اولین گام فعالیت سایت ثبت رایگان معاملات اجاره مسکن، تنها امکان ثبت قرارداد اجاره فراهم شده؛ اما در ادامه سایر قابلیت ها نیز به آن افزوده می‌شوند.

ورود به سامانه رهن و اجاره مسکن بصورت رایگان با رمز

آشنایی با روش ورود و استفاده از سامانه رهن و اجاره مسکن به‌صورت رایگان امری ضروری است. در این زمینه باید بدانید که سایت مورد نظر به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های سامانه ملی املاک و اسکان کشور معرفی شده است. برای ورود به این سامانه می‌توانید از طریق سامانه ملی املاک کشور اقدام نمایید که روش انجام این کار بسیار ساده و خالی از پیچیدگی است.

نحوه ورود به سامانه رهن و اجاره مسکن با رمز یک بار مصرف

با توجه به راه‌اندازی اخیر سامانه رهن و اجاره مسکن به‌صورت رایگان و عدم شناخت گسترده‌ از آن توسط کاربران، در اینجا روش ورود به سامانه را به‌طور کامل برای شما توضیح خواهیم داد. باید توجه داشت که برای ورود به این سامانه می‌توانید از رمز یک بار مصرف یا QRCODE نیز استفاده نمایید.

مرحله اول؛ ورود به سایت amlak.mrud.ir

برای ورود به سامانه رهن و اجاره مسکن و ثبت قراردادهای اجاره مسکن، در ابتدا نشانی اینترنتی سامانه ملی املاک و اسکان کشور به آدرس amlak.mrud.ir را در مرورگر خود وارد کنید و جست‌وجو نمایید. این اقدام به دلیل این بوده‌که ورود به سایت ثبت قراردادهای اجاره از طریق سامانه ملی املاک کشور امکان‌پذیر است. این اقدام می‌تواند به راحتی از گوشی موبایل یا رایانه شخصی انجام گیرد و هیچ گونه محدودیتی ندارد.

مرحله دوم؛ ورود به سایت سامانه ملی املاک و اسکان کشور: صفحه اصلی

پس از جست‌وجو و به دست آوردن نتیجه مربوط به سامانه ملی املاک و اسکان کشور، در ابتدای لیست گوگل که عنوان “سامانه ملی املاک و اسکان کشور: صفحه اصلی” قابل مشاهده است را انتخاب کنید و روی آن کلیک نمایید.

مرحله سوم؛ گزینه سامانه ثبت رایگان اجاره مسکن

هنگام ورود به صفحه اصلی سامانه، در قسمت بالای صفحه، گزینه‌های مختلفی را مشاهده می نمایید. یکی از این گزینه‌ها با عنوان “سامانه ثبت رایگان اجاره مسکن” مشخص شده‌است. برای شروع ثبت معاملات آنلاین، روی این گزینه کلیک نمایید.

مرحله چهارم؛ ورود با رمز یکبار مصرف

در مرحله بعد به پنجره ورودی سامانه ثبت رایگان قراردادهای اجاره مسکن منتقل خواهید شد و تصویر آن را مشاهده خواهید کرد. در این مرحله دو راه استفاده از رمز یکبار مصرف و QRCODE برای ورود ارائه می شوند. برای ورود با رمز، گزینه “ورود با رمز یکبار مصرف” را انتخاب کنید. سپس شماره تلفن همراه خود را در جایگاه مخصوص آن وارد کرده و پس از تایید کد امنیتی، گزینه “ارسال کد فعال سازی” را فشار دهید.

مرحله پنجم؛ ثبت کد احراز هویت یک بار مصرف

سپس یک کد ۵ رقمی به شماره همراه شما ارسال خواهد شد. این کد را دریافت کرده و در کادر مربوطه وارد نمایید. پس از وارد کردن کد احراز هویت یک بار مصرف، به صورت مستقیم به حساب کاربری خود در سامانه منتقل خواهید شد.

مرحله ششم؛ وارد کردن اطلاعات معامله

پس از ورود به حساب کاربری خود در سامانه ثبت رایگان اجاره املاک، می‌توانید به سادگی اطلاعات مربوط به معاملات خود را ارسال کنید. حال در ادامه، روش ثبت این اطلاعات را برای شما توضیح خواهم داد.

ورود به سامانه رهن و اجاره مسکن با QRCODE

روش دیگری که برای ورود به این سامانه وجود دارد، استفاده از QRCODE می باشد. این روش به نسبت استفاده از رمز یکبار مصرف، ساده‌تر است و نیازی به احراز هویت مجدد ندارد. برای استفاده از این روش، پس از مشاهده پنجره ورود به سامانه ثبت رایگان قراردادهای اجاره مسکن، گزینه “ورود با کد QR” را انتخاب کنید. اگر با تلفن همراه خود به اپلیکیشن دولت همراه یا پنجره ملی خدمات دولت وارد شده‌اید، می‌توانید این بارکد را اسکن کرده و بدون نیاز به رمز یکبار مصرف، وارد حساب کاربری خود شوید.

ثبت معاملات در سامانه رهن و اجاره مسکن با QRCODE

قبل از هر چیز بهتر است بدانید که هم مشاوران املاک و هم متعاملین امکان ورود به این سامانه و ثبت معاملات را دارند؛ اما به طور کلی بهتر است اطلاعات معاملاتی که توسط مشاوران املاک در بنگاه‌ها انجام می‌گیرند و معاملاتی که توسط خود متعاملین در خارج از بنگاه‌ها به انجام می‌رسند، در این سامانه وارد شوند. روش ثبت معاملات مختلف اعم از خرید، فروش، رهن و اجاره در سامانه ثبت رایگان قراردادهای اجاره مسکن برای مشاوران و متعاملین یکسان است و تفاوتی ندارد.

1. ورود به حساب کاربری

در ابتدا با استفاده از یکی از روش‌های ورود که در ذکر شده‌اند، به حساب کاربری خود در سایت وارد شوید. می‌توانید از رمز یکبار مصرف یا QRCODE استفاده کنید.

2. ورود به صفحه ثبت معامله

در این مرحله، ابتدا باید کد پستی مربوط به ملک مورد نظر را وارد کنید و پس از تایید کد امنیتی، روی گزینه “بررسی کد پستی” کلیک نمایید.

3. تایید آدرس

در این مرحله آدرس مربوط به کد پستی وارد شده نمایش داده می‌شود. در صورت تطابق با ملک مورد نظر، برای ادامه به مرحله بعد روی گزینه “مرحله بعد” کلیک کنید.

4. تعیین نوع مالکیت

در این مرحله، نوع مالکیت را تعیین کنید. سه گزینه “مالک خودم هستم”، “مالک شخص دیگری است” و “ساکن خارج از ایران هستم” برای شما نمایش داده می‌شوند. مطابق با وضعیت خود، گزینه مناسب را انتخاب کنید و روی “مرحله بعد” کلیک نمایید تا معامله یا قرارداد خود را تایید کنید.

5. وارد کردن اطلاعات ملک

در این مرحله، نوبت به وارد کردن اطلاعات ملک در سامانه ثبت رایگان قراردادهای اجاره مسکن می‌رسد. برای این کار، ابتدا با کلیک روی گزینه “انتخاب شهر” یا “انتخاب روستا”، محل دقیق ملک را بر اساس استان، شهرستان، بخش، شهر و روستا مشخص کنید. سپس جزئیاتی مانند نوع ملک، متراژ، سال ساخت، طبقه و واحد آن را به دقت وارد کرده و روی گزینه “مرحله بعد” کلیک نمایید.

6. ثبت معامله یا قرارداد اجاره

مرحله بعدی ثبت معامله یا قرارداد اجاره در این سامانه، مربوط به اطلاعات اقامت می‌باشد. در این قسمت، تاریخ شروع اقامت خود را در ملک مورد نظر وارد کنید. به ترتیب روز، ماه و سال را به شکل صحیح انتخاب کرده و روی گزینه “مرحله بعد” کلیک نمایید.

7. ثبت اطلاعات مربوط به قبوض

در این مرحله، اطلاعات مربوط به قبوض را وارد کنید. اگر دارای تلفن ثابت هستید، وارد کردن اطلاعات قبض آن الزامی است. در غیر این صورت اطلاعات قبض برق و سایر قبوض مورد نظر خود را تایید کنید. برای هر قبض، وارد کردن شناسه قبض و نوع کنتور الزامی است. در نتیجه این اطلاعات را وارد کرده و روی گزینه “مرحله بعد” کلیک نمایید.

8. پیش نمایش اطلاعات

آخرین مرحله ثبت معامله یا قرارداد اجاره، مربوط به پیش نمایش اطلاعاتی است که وارد کرده‌اید. تمامی اطلاعاتی که تا این جا ارائه شده‌اند، برای شما نمایش داده می‌شوند. این موارد را بررسی کرده و در صورت اطمینان از صحیح بودن آن‌ها، روی گزینه “ثبت نهایی” کلیک کنید.

با انجام این مراحل، معامله یا قرارداد اجاره شما به صورت نهایی در سایت ثبت رایگان قراردادهای اجاره مسکن ذخیره شده و یک شناسه یا کد رهگیری نیز در اختیارتان قرار می‌گیرد. دقت داشته باشید که این فرآیند کاملاً رایگان است و امکان انجام آن به سادگی از طریق سیستم‌ های رایانه‌ای یا حتی گوشی موبایل وجود دارد، بدون نیاز به پرداخت هزینه‌ای اضافی.

سخن پایانی

وزارت راه و شهرسازی کشور به منظور رصد و نظارت بر معاملات بازار مسکن، اقدام به ایجاد سایت جدیدی برای ثبت این معاملات نموده است. یکی از دلایل اصلی ایجاد سامانه ثبت رایگان برای قراردادهای اجاره مسکن، کنترل فعالیت های این گروه می باشد. به این ترتیب باید تمام معاملات املاک و مستغلات اعم از خرید، فروش، رهن، اجار، پیش خرید و پیش فروش در این سامانه ثبت گردند و کد رهگیری دریافت شود. همچنین امکان ثبت معاملات در این سامانه برای مشاورین املاک و خود متعاملین فراهم شده تا کاربران جهت این امر با هیچ مشکلی مواجه نشوند.

 

 

آخرین آگهی های املاک صدف پردیس

34 دقیقه پیش
آپارتمان فروشی در فاز 5 شمالی طبقه‌ی4جنوبی ویو عالی قیمت 3میلیارد
آپارتمان فروشی در فاز 5 شمالی طبقه‌ی4جنوبی ویو عالی قیمت 3میلیارد
85 متر
2 اتاق
طبقه 4
خرید آپارتمان فاز 5 پردیس
قیمت: ۳,000,000,000 تومان
زارعی
09192179213
4 ساعت پیش
۹۸متر . فاز۸. دوخواب. ط۳. پیکوب .فول لاکچری✨️عرصه تسویه
۹۸متر . فاز۸. دوخواب. ط۳. پیکوب .فول لاکچری✨️عرصه تسویه
98 متر
2 اتاق
طبقه 3
خرید آپارتمان در فاز 8 پردیس
قیمت: ۳۲۰۰۰۰۰۰۰۰ تومان
امکانی
09371500885
4 ساعت پیش
آپارتمان فروشی در فاز 9شمالی فول ویو عالی قیمت 3,050,000,000
آپارتمان فروشی در فاز 9شمالی فول ویو عالی قیمت 3,050,000,000
87 متر
2 اتاق
طبقه 6
خرید آپارتمان فاز 9 پردیس
قیمت: ۳,050,000,000 تومان
زارعی
09192179213
5 ساعت پیش
65متر. یک خواب. فاز 3
65متر. یک خواب. فاز 3
65 متر
1 اتاق
طبقه 2
خرید آپارتمان فاز 3 پردیس
قیمت: ۲400000000 تومان
امیرکیوان اجاق
09128708636
17 ساعت پیش
فروش (۸۷متر ۲خواب) /فاز ۱۱ پردیس / فول عالی
فروش (۸۷متر ۲خواب) /فاز ۱۱ پردیس / فول عالی
87 متر
2 اتاق
طبقه 7
خرید آپارتمان در پردیس فاز 11
قیمت: 3,100,000,000 تومان
فرخ
09190817454
17 ساعت پیش
۱۰۵متر. فاز۸. خام.ط۳.دوکله.✨️عرصه تسویه ✨️فوری فوری✨️
۱۰۵متر. فاز۸. خام.ط۳.دوکله.✨️عرصه تسویه ✨️فوری فوری✨️
105 متر
2 اتاق
طبقه 3
خرید آپارتمان در فاز 8 پردیس
قیمت: ۲۸۰۰۰۰۰۰۰۰ تومان
امکانی
09371500885

مشاوران املاک تخصصی در فازهای پردیس

لیست کاربران سایت
مسیح
09024356463
لیست کاربران سایت
احدپور
09026367304
لیست کاربران سایت
رضایی
09028159884
سامانه رهن و اجاره مسکن بصورت رایگان
شهاب
مشاور تخصصی فاز 5, فاز 9
09028169580
لیست کاربران سایت
پارسا جهانی
09052435647
سامانه رهن و اجاره مسکن بصورت رایگان
زند
مشاور تخصصی فاز 8
09057487032
لیست کاربران سایت
محمد امین رضایی
09120424608
لیست کاربران سایت
فرهاد محمودی
09122979506
لیست تمام مشاوران...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *